Ubiqu | Care | Car
 

FAQ

Algemene informatie

» Voor welke cliënten is qKey geschikt?
qKey is geschikt voor de meeste sleutelcliënten. Hoewel het een kwetsbare groep mensen is, zijn de meeste cliënten al snel overtuigd van het nut en de veiligheid van het systeem. Zelfs voor mensen met beginnende dementie, die niet onthouden dat ze geen huissleutel meer hebben, is een oplossing ontwikkeld: een qKey-slot dat ook met een gewone sleutel geopend kan worden. De enige cliënten voor wie qKey niet geschikt is, zijn cliënten die in een korte tijd met veel stressvolle veranderingen te maken hebben gehad. Voor hen is het beter om hun situatie zoveel mogelijk stabiel te houden.
» Past qKey wel op de deuren van mijn sleutelcliënten?
qKey past op alle deuren, inclusief portiek- en flatdeuren en oudere deuren. Wij bieden een oplossing voor alle typen sloten. Gratis productdemonstratie en inventarisatie is een vast onderdeel van het aankoopproces. Maak een afspraak om na te gaan welke oplossing past bij uw sleutelcliënten.
» Hoe werkt qKey?
De planner bepaalt via het online dashboard wie er op welke momenten toegang krijgt tot een bepaalde deur. Zorgverleners kunnen vervolgens met behulp van een app op hun mobiele telefoon de aangegeven deuren openen. Meer informatie is te vinden op de pagina Hoe werkt qKey.
» Hoe veilig is qKey?
De beveiliging van het systeem gaat uit van technologie die gangbaar is bij militaire toepassingen. Door gebruik te maken van hoogwaardige encryptie en technologie is het hoogst haalbare beveiligingsniveau gerealiseerd.
» Hoe wordt qKey geïnstalleerd?
qKey-sloten worden op afspraak geïnstalleerd door vakkundige monteurs. Daarna wordt de rest van het systeem aangesloten en geven we de cliënt training en instructie over het gebruik van de druppels. Medewerkers en planners zijn eerder al voorgelicht over het gebruik van de mobiele app en het online dashboard.
» Met welke telefoons werkt qKey?
qKey ondersteunt alle gangbare telefoons vanaf ca. 2003. Ondersteunde besturingssystemen: Apple iOS, Android, Blackberry, Windows Phone en J2ME.
» Is er een Android/iOS app voor qKey?
Ja.
» Werkt qKey ook met andere mobiele apparaten?
Ja. Als een mobiel apparaat Bluetooth heeft, kan het gebruikt worden om deuren te openen. Wel moet het apparaat af en toe internetverbinding hebben.
» Hoeveel kost qKey?
Neem voor een prijsopgave vrijblijvend contact op met Ubiqu.
» Hoeveel kost de qKey app?
De qKey app is gratis te downloaden.
» Mijn cliënt of een mantelzorger wil ook van de app gebruik maken om binnen te komen. Kan dat?
Jazeker! In dat geval wordt er een nieuw beheerdersaccount aangemaakt voor de cliënt of mantelzorger. Die kan voor één deur bepalen welke mobiele apparaten toegang krijgen. Zo kunnen ze ook aan andere dienstverleners toegang geven of aan mensen die slechts af en toe langskomen en geen druppel nodig hebben.

Gebruik

» Wat gebeurt er als een medewerker zijn of haar mobiele telefoon kwijtraakt?
De medewerker moet dan zo snel mogelijk contact opnemen met zijn of haar planner. Die blokkeert dan de telefoon in het online dashboard. En als de telefoon teruggevonden wordt of de medewerker een nieuwe koopt, kan hij gewoon weer toegevoegd worden via het online dashboard.
» Wat gebeurt er als de batterij van de mobiele telefoon van een medewerker leeg is?
Dan kan die medewerker even geen deuren openen. Als dat dringend nodig is, kan hij of zij desnoods een telefoon van een voorbijganger lenen en die laten toevoegen in het online dashboard. Na binnenkomst kan die telefoon meteen weer verwijderd worden uit het systeem.
» Wat gebeurt er als de stroom of het internet uitvalt bij de cliënt?
Dan kan de voordeur nog steeds ontgrendeld worden. De toegangslezer en het elektronische slot hebben beide batterijen. Internettoegang is alleen nodig voor het beheer via het online dashboard.
» Wat gebeurt er als de telefoon van een medewerker geen bereik heeft?
Ook deuren die in afgelegen gebieden liggen, zijn geschikt voor qKey. De telefoon hoeft geen mobiel bereik of internetverbinding te hebben om de deur te openen. Voor het ophalen van de juiste digitale sleutel hoeft de telefoon slechts kort toegang te hebben tot het internet, iets wat meestal ook in afgelegen gebieden vaak genoeg gebeurt.
» Kunnen medewerkers in een noodgeval de deur openen zonder telefoon of druppel?
Deuren zijn van binnenuit altijd te openen, ook zonder telefoon of druppel. Ook in een noodgeval kunnen de zorgverlener en de cliënt dus veilig de ruimte uit. Van buitenaf de deur openen zonder telefoon of druppel kan niet.
» Wat als de batterij van het slot leeg is?
Als de batterij leeg begint te raken, wordt dit automatisch gedetecteerd in het online systeem. Het systeem stuurt bericht naar Ubiqu, en wij nemen contact op om de batterij te vervangen.
» Wat als de cliënt uit zorg gaat?
De gemiddelde sleutelcliënt gaat na 18 maanden uit zorg. Dan kan het systeem vrijwel onzichtbaar verwijderd worden en bij een nieuwe sleutelcliënt geïnstalleerd worden.