Ubiqu | Care | Car
 

Hoe past qKey in de dag van de zorgprofessional?

Voor thuiszorgmanagers

U weet als geen ander hoeveel tijd er gemoeid is met sleutelbeheer. qKey verhoogt vanaf het eerste moment de efficiëntie van uw medewerkers. De tijd die ze anders kwijt zijn aan het halen en brengen van sleutels, kan nu geïnvesteerd worden in het geven van zorg. Dit levert al snel een extra cliëntbezoek per medewerker per dag op. Verder merkt u niets van qKey – planners, medewerkers en cliënten worden door Ubiqu zorgvuldig begeleid bij het in gebruik nemen van het systeem, en zullen er snel aan gewend zijn.

Daarnaast is het systeem verplaatsbaar. Als een cliënt uit zorg gaat, kan het qKey-slot eenvoudig bij een nieuwe sleutelcliënt geïnstalleerd worden.

qKey heeft bewezen dat het de efficiëntie, medewerkerstevredenheid én cliëntentevredenheid verhoogt in thuiszorginstanties. Wat kunnen we voor u betekenen?

Voor planners

Zorgplanning is een dynamische en ingewikkelde taak. Ons systeem maakt het zorgplanners daarom graag gemakkelijk. Planners maken gewoon de roosters zoals ze dat gewend zijn. Daarna gaan ze naar het online dashboard, en geven daar zorgverleners toegang volgens het rooster. Het is mogelijk om de toegang zo nauwkeurig te regelen als u dat zelf wilt, dus bijvoorbeeld vanaf 15 minuten vóór het geplande begin van het bezoek tot 15 minuten na afloop.

Moet er een invaller geregeld worden door plotselinge ziekte, of is er een onverwachte complicatie waardoor er gespecialiseerde hulp ingeroepen moet worden? Dan geeft een zorgplanner hen in een paar seconden toegang. Niemand hoeft meer op stel en sprong zijn planning om te gooien om ervoor te zorgen dat de juiste mensen de juiste sleutels in handen krijgen. Veilig, overzichtelijk en flexibel.

Voor zorgverleners

Zorgverleners willen hun tijd het liefst besteden aan het verlenen van zorg, en niet aan heen en weer fietsen om sleutels te halen en te brengen. qKey zorgt ervoor dat dat niet meer hoeft. Wanneer een planner het rooster maakt, wordt er meteen voor gezorgd dat zorgverleners volgens dat rooster toegang heeft tot de woningen van hun sleutelcliënten.

Op de mobiele telefoons van zorgmedewerkers wordt een app geïnstalleerd waarmee ze de voordeur van hun sleutelcliënten kunnen selecteren en deze binnen enkele seconden kunnen ontgrendelen. Als de zorgverlener binnen is, valt de deur veilig weer in het slot. En als een zorgverlener weggaat, hoeft hij of zij er niet aan te denken om sleutels weg te brengen of terug te hangen.

En mochten medewerkers een keer hun mobiele telefoon vergeten zijn, een lege batterij hebben of ziek naar huis gaan, dan is dat geen probleem – als ze hun planner bellen, desnoods met een geleende telefoon, kan die met enkele muisklikkenregelen dat ze de geleende telefoon kunnen gebruiken om toch naar binnen te kunnen of dat een vervanger de juiste toegangsrechten krijgt.

Voor cliënten

Ook cliënten en mantelzorgers vinden qKey het een verbetering ten opzichte van traditioneel sleutelbeheer en sleutelkluisjes. Het bewijs hiervoor is dat cliënten regelmatig aangeven het systeem te willen houden als zij uit zorg gaan.

Nieuwe sleutelcliënten en mantelzorgers worden onder begeleiding van Ubiqu eerst ingelicht over het systeem door hun vaste zorgverleners. Als zij toestemming geven voor de installatie van qKey, komt er tijdens een zorgmoment een monteur langs om het systeem aan te sluiten. Ter plekke wordt geoefend met het gebruik van de druppels, totdat cliënten er volledig vertrouwd mee zijn.

Mocht een cliënt of mantelzorger ook via een mobiele telefoon de voordeur willen openen, dan kunnen zij een privéaccount krijgen op het online dashboard.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden voor uw sleutelcliënten? Neem vandaag nog contact op om een demonstratie in te plannen.
Bel 08-802 204 40 of stuur een e-mail naar info@ubiqu.nl